KLAUZULA INFORMACYJNA
Cookies
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
- Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest Przedszkole Publiczne nr 35 im. „Pluszowego Misia” we Włocławku reprezentowana przez Dyrektora, ul. 14 Pułku Piechoty 5, 87-800 Włocławek (adres e-mail: pp35@op.pl, tel. 54 413 46 60).
- Inspektor Ochrony Danych Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl, telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
- Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane przetwarzane będą w celu:
- rekrutacji na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem;
- wykonania i na podstawie umowy, gdy ją zawarto (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art.. 6 ust.1 li. c RODO);
- pomocy konsumenckiej, ponieważ jest to niezbędne do ochrony Twoich żywotnych interesów lub żywotnych interesów innej osoby (art. 6 ust. 1 lit. d RODO);
- realizacji ustawowych zadań, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zdania, które Administrator realizuje w interesie publicznym w ramach powierzonej władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)
- Prawo do sprzeciwu.
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Administrator zaprzestanie przetwarzać Pani/Pana dane, chyba że będzie w stanie wykazać, że dane te będą niezbędne od ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Okres przechowywania danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z zasadami przechowywania akt i klasyfikacji dokumentacji archiwalnej.
- Odbiorcy danych. Pani/Pana dane osobowe zostaną lub mogą zostać przekazane instytucjom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych (nie dotyczy spraw prowadzonych przez Wydział Komunikacji).
8. Prawa osób, których dane dotyczą:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) prawo do sprostowania swoich danych,
c) prawo do usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
e) prawo do przenoszenia danych,
f) prawo do sprzeciwu,
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych.
Podanie danych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obowiązkowe. W pozostałych przypadkach podawanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA MONITORINGU W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 35 WE WŁOCŁAWKU
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) informuję, iż:
Administratorem danych osobowych uzyskanych w ramach monitoringu wizyjnego jest Przedszkole Publiczne nr 35 we Włocławku, przy ul. 14 Pułku Piechoty 5, 87-800 Włocławek
-
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych e- mail: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl
-
Dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie budynku przedszkola oraz ochrony osób i mienia przedszkola na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO, art. 108a Prawo oświatowe, art. 222 Kodeksu Pracy.
-
Monitoring wizyjny obejmuje swoim zasięgiem części zewnętrzne infrastruktury placówki, tj. wejście główne, drzwi ewakuacyjne (parking), plac zabaw, ogród przedszkolny.
-
O stosowanym monitoringu wizyjnym informują również umieszczone na terenie szkoły znaki graficzne (piktogramy).
-
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty, które wykażą potrzebę uzyskania dostępu do nagrań na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
-
Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
-
Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany – kamery monitoringu nagrywają obraz w sposób ciągły, po upływie 30 dni zapis jest automatycznie kasowany.
-
Dane osobowe z monitoringu przechowywane są przez okres 1 miesiąca dni od dnia zarejestrowania.
-
Osoba, której dane dotyczą (lub jego opiekun prawny), ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do usunięcia (chyba, że przetwarzanie danych jest niezbędne do wywiązania się z prawnego obowiązku ciążącego na Administratorze danych), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Żądania osób, których dane dotyczą są realizowane w ciągu 14 dni, w szczególnych przypadkach termin jest przedłużony do 1 m-ca.
-
Osoba, której dane dotyczą (lub jego opiekun prawny), ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie tych danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna (przetwarzaniem danych osobowych w związku z ewidencjonowaniem wejść i wyjść)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, s. 1) zwanego dalej RODO, informujemy iż:
-
Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Publiczne nr 35 im Pluszowego Misia, ul. 14 Pułku Piechoty 5, 87 – 800 Włocławek, e-mail:pp35@op.pl, tel. 54 413-46-60
-
W sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, w tym realizacji Pani/Pana praw można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl.
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ewidencjonowania wejść i wyjść do budynku, a co za tym idzie ochrony mienia Przedszkola Publicznego nr 35 we Włocławku.
-
Podstawę prawną Pani/Pana przetwarzania danych osobowych stanowi przepis art. 6 ust. 1 lit. f) RODO przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne, jeżeli jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Uzasadnionym interesem Administratora jest ochrona mienia Administratora w budynku objętym ewidencjonowaniem wejść wyjść. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa w szkole wynikającego z przepisu prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO w związku z art. 1 pkt. 14 ustawy Prawo Oświatowe
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są upoważnieni pracownicy Administratora, objętym ewidencjonowaniem wejść wyjść (np. woźny)
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego/do organizacji międzynarodowej.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne od dnia ich pozyskania, w rejestrze wejść i wyjść do budynku, będą przechowywane do celów archiwizacyjnych przez okres określony przepisami prawa w tym zakresie.
-
Ma Pani/Pan prawo do dostępu do dostępu swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ich usunięcia (w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane), o ile pozwalają na to przepisy prawa, prawo do przenoszenia danych osobowych. Uprawnienia te mogą Państwo realizować w siedzibie Administratora danych osobowych, korespondencyjnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznie.
-
Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych osobowych, jeśli uznają Państwo, iż przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
-
Pobranie Pani/Pana danych osobowych dopuszczalne będzie w postaci: imienia i nazwiska oraz prywatnego numeru telefonu.
-
Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości wejścia na teren budynku Administratora.
-
Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH DLA RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 35 im. „Pluszowego Misia” z siedzibą przy ul. 14 Pułku Piechoty 5, 87-800 Włocławek, tel. 54 413-46-60, email: pp35@op.pl
-
W sprawach ochrony swoich danych osobowych proszę o kontakt z Panią Jadwigą Olejniczak Inspektorem Ochrony Danych Osobowych tel. 54 427-01-58, email: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w związku z obowiązkiem kontroli spełniania obowiązku szkolnego wynikającym z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2018. 996.1000 i 1290) i art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
-
Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 40 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2018. 996.1000 i 1290).
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie delegacji zawartych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. 2018. 996.1000 i 1290).
-
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji obowiązku wynikającego z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2018. 996.1000 i 1290).
-
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.
-
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Pan/Pani, iż przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
Nowe przepisy o ochronie danych osobowych obowiązują od dnia 25.05.2018r.
Dyrektor Przedszkola
mgr Beata Szczerkowska
Obowiązek informacyjny – ZFŚS
Klauzula informacyjna dla osób korzystających z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2, art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, s. 1) zwanego dalej RODO, informujemy iż:
- Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Publiczne nr 35 ul. 14 Pułku Piechoty 5, 87 – 800 Włocławek, e-mail: pp35@op.pl tel. (54) 413 46 60
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przekazanych przez Panią/Pana oraz przysługujących praw, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl, telefonicznie: 54 4270158 .
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach: rozpatrzenia wniosku i/lub przyznania oraz wypłaty i rozliczania świadczeń socjalnych wypłacanych na Pani/Pana wniosek ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), a także dla celów statutowych, statystycznych i archiwalnych w związku z wypełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa i ustaw pokrewnych w związku z realizacją zadań ZFŚS
- Podstawą prawną Pani/Pana przetwarzania danych jest ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, w związku z obowiązkiem prawnym nałożonym na Administratora art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO, ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 z późn. zm.).
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są upoważnieni pracownicy Administratora, podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa, a także te, którym dane zostaną powierzone do zrealizowania celów przetwarzania (np.: US)
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego/do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do zrealizowania przysługujących Państwu świadczeń socjalnych z ZFŚS, a także przez okres dochodzenia do nich praw lub roszczeń z nimi związanych. Po upływie tego okresu dane osobowe będą przechowywane do celów archiwizacyjnych przez okres określony przepisami prawa w tym zakresie.
- Ma Pani/Pan prawo do dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ich usunięcia (w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane), o ile pozwalają na to przepisy prawa, prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje co do tych danych, które Administrator przetwarza na podstawie umowy lub na podstawie udzielonej zgody.
- Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych osobowych, jeśli uznają Państwo, iż przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości złożenia wniosku i korzystania ze świadczeń ZFŚS.
- Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.