Cele strategiczne przedszkola z oddziałami integracyjnymi:
- zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowanie ich do codziennego życia
- kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienie dla innych zachowań
- wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka
- integrowanie z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym
- dostrzeganie potrzeb drugiego człowieka, w tym szczególnie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- uwrażliwianie i modelowanie zachowań dzieci zdrowych jako zdolnych do niesienia pomocy i do traktowania dzieci niepełnosprawnych jako partnerów
- stosowanie specyficznych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które umożliwiają stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności
- indywidualizowanie pracy z dziećmi, również z dziećmi niepełnosprawnymi, aby wyrównywać szanse edukacyjne
Uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu grupy pozwala na:
- bycie sobą wśród innych
- rozwijanie wiary we własne siły i zwiększenie samoakceptacji
- wykształcenie motywacji i umiejętności pokonywania trudności
- przygotowanie do pełnego udziału w życiu społecznym
Wizja dziecka w naszym przedszkolu
Dziecko jest:
- ciekawe świata
- ufne w stosunku do nauczycieli
- radosne
- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola
- twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju
- uczciwe i prawdomówne
- kulturalne i tolerancyjne
- świadome zagrożeń
Model absolwenta
Absolwenci naszego przedszkola są:
- aktywni, twórczy, chętni do działania
- potrafią szanować siebie, są wrażliwi na potrzeby innych
- mają ukształtowane poczucie własnej wartości
- potrafią cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie
- nie obawia się dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami
- wykazują motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego
- posiadają umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
- są dobrze przygotowani do następnego etapu edukacji
W naszym przedszkolu dajemy dzieciom możliwość:
- poznawania i rozumienia siebie i świata
- odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości
- rozróżniania podstawowych wartości- dobra, miłości, przyjaźni
- inicjowania zachowań proekologicznych
- kreatywnego myślenia
- nabywania umiejętności poprzez działanie
Wizja przedszkola
Naszym marzeniem jest wyzwolić u dzieci aktywność słowną i potrzebę doskonalenia języka ojczystego. Istniejemy, po to, aby w atmosferze odpowiedzialności kształtować naszego wychowanka, gotowego do poznawania otaczającego świata.
1. Przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawioną na osiąganie sukcesu.
2. Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
3. Atmosfera panująca w przedszkolu sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec odmienności.
4. Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
5. Program Przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości.
6. Zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
7. Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikacje interpersonalną.
8. Przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym.
Misja przedszkola
Przedszkole przyjazne dzieciom, kreujące aktywnego wychowanka, otwartego na ludzi i otaczającą rzeczywistość, jako dynamicznie rozwijającego się podmiotu, z uwzględnieniem jego potrzeb, dążeń, doświadczeń, uzdolnień i praw.
1.Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieci na miarę ich możliwości i potrzeb.
2.Uczymy wrażliwości na potrzeby innych.
3.Kształtujemy umiejętność bezinteresownej pomocy.
4.Wyrównujemy szanse edukacyjne dzieci.
5.Zapewniamy warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego indywidualnych predyspozycji.